Coconut oil

Min älskade Parachute Coconut Oil är slut på Taj Mahal och har varit det i flera veckor, jag älskar den verkligen den luktar kokos är det finns små små kokos chunks i den, då känns det verkligen som äkta vara! Det fick bli KTC:s Coconut Oil istället, den är också 100 % Pure men den luktar inte, det är väldigt konstigt enligt mig. Antingen är lukten tillsatt i Parachutes version eller borttagen i KTC:s.. Fördel med den är att den bara kostar 23 kr för 250 ml! Som ni säker vet så stelnar Coconut Oil lite hela tiden, jag brukar värma flaskan under varmvatten och sen hälla över den i en burk så kan man ändå ta fast att den stelnar, den smälter sedn på två sekunder bara man gnuggar den mellan handflatorna.. KTC version säljs dock på burk så då slipper man hasslet :)



Love your curls!


Kommentarer
Postat av: kontakt

Smart med att smälta över i burk, det ska jag ta efter! fast jag säkert använder mycket mindre än du. Är ju inte afro, "bara" vanlig europeisk 3:a.



Hur mycket doft det är i kokosoljan - och i andra vegetabiliska oljor - beror på hur mycket eller lite raffinerad den är. Allra billigaste varianten, och helt doftfri, är att köpa kokosfett i ett silverfärgat paket - ungefär som ett margarinpaket - i kyldisken. Många menar att det är nyttigare med fett som inte är så hårt raffinerat, men när man inte ska äta det tycker jag inte det kan spela någon som helst roll. Men visst är det mysigare med naturlig kokosdoft. Jag gillar doften av mandelolja också, och hasselnötsolja. Tyvärr är de flesta man hittar doftfria.

2011-06-04 @ 10:43:17
URL: http://hemkokeriet.wordpress.com
Postat av: Grace

Hur är ditt 3c hår? Är det smålockigt eller små korkskruvar. Vet att många halv afrikaner/halvsvenskor brukar ha 3c hår också :)



Tack för tipset, då ska jag nog göra mig av med den här så fort Parachutes version kommer tillbaks, det make sense det du säger, eftersom den var så billig!

2011-06-04 @ 11:15:22
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/
Postat av: kontakt

Nja, jag har inte påstått 3c... nån typ av 3, men törs mig inte på att säga bokstaven. Efter vad jag sett på naturallycurly.com brukar antingen svarta tjejer underskatta sig själva på lockighetsskalan eller vita överskatta sin lockighet- eftersom man jämför sig med folk omkring sig är det inte så konstigt, tycker jag.



Med rätt grejer i håret och rätt skötsel - ingen kamning och försiktighet vid torkningen (det är väl sånt som du inte behöver tänka på) - har jag korkskruvar. Diametern varierar dels på olika delar av huvudet och dels beroende på vad jag sätter i, men säg mellan 1,5 och 3 cm. Men eftersom jag inte tvättar varje dag och inte blöter hela kalufsen heller är det inte "korkskruvsläge" varje dag.

2011-06-05 @ 16:13:41
URL: http://hemkokeriet.wordpress.com
Postat av: Grace

Oj, måste läst fel, vet inte vart jag fick det ifrån :) Jo så är det nog, är ganska skeptisk till att överhuvudtaget placera asiatiskt, mellanöstern/arabiskt, afrikanskt och europeiskt hår på en och samma skala eftersom själva hårstråna ser olika ut (ovala, mindre ovala tvärsnitt) och håren har helt olika förutsättningar. Skulle behövas en separat skala för bara afrohår, europeiskthår och alla de andra hårtyperna.. Skalan gör det enklare att hålla ordning och koll i forum och så, i verkligheten har den dock låg relevans

2011-06-05 @ 16:26:02
URL: http://loveyourcurls.blogg.se/
Postat av: canab

hej, Grace nice blogg! Är också inne på the natural hair movement och har varit natural i ca 1,5 år yeey. Jag köpte exakt en sån där ktc på burk men var lite tveksam då jag annars brukar använda 100% extra virgin coconut oil som luktar kokos. Jag sökte runt lite på nätet om pure coconot oil som ju är en annan version och det stod att den som inte hade lukt och så var bleached? (om ja2g minns rätt) och att den kunde orsaka build up och kväva ditt hår typ. Har aldrig vågat använda den men är jättenyfiken över vad du tyckte kan jag få en minireview tror du?



tack på förhand och awesome blogg:)

2011-12-31 @ 01:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0