Wash And Go

Min favorit frisyr är Wash And Go, alltså tvätta håret och bara gå och get on with my day. Visst är det bättre att låta håret torka i en Protective Hairstyle men jag älskar mitt hår när det är nytvättat. Problemet är bara att det blir rätt tovigt av att låta det torka utsläppt, för att inte tala om the shrinkage och alla knots (knutar) som uppstår här och var.. Jag änvänder ju inga styling produkter i mitt hår eftersom jag inte gillar den stela känslan som många lockfioxerande produkter ger, men det gör ju att jag itne har något som håller mitt hår i styr under dagarna och att lockarna försvinner efter ca 2-4 dagar..

Wash And Go Routine
1. Skölj håret
2. Applicera balsam och kamma
3. Applicera stylingprodukt och fixera håret, forma det som du vill att det ska se ut när det torkar (tex fixa din mitt/snedbena, skaka på huvudet som om du säger "nej" för att separera lockarna, eller sätt upp håret om du vill ha en lockig ponytail) Jag skippar oftast det här steget
4. Nu ska håret torka och det viktigaste är att du inte rör håret, det kommer då bara bli frizzigt
5. Have a bangin hairday ;)

Jag brukar utöka min Wash And Go rutin med bla inpackning under värme, huvudmassage, oljor mm eftersom jag bara gör den 1 eller högst 2 gg i veckan. De som gör detta varje dag brukar keep it simple med vatten, balsam, kamning och sen torkning..

Love your curls!

Kommentarer
Postat av: Emily

Angående ditt inlägg 23 maj:

Läste att du varit och gjort Brazilian Keratin Treatment. Du skrev att frisören använde munskydd, och jag tänkte bara fråga om du också hade munskydd på dig(har hört talas om andra som haft det när de gjort denna hårbehandling).

2011-06-27 @ 10:09:28
Postat av: kontakt

Jag har också svårt för det där styling-stela. Det enda som jag tycker inte ger den känslan är dels hemkokt linfrögelé - lite slemmigt men funkar, och man måste ha konserveringsmedel så den inte blir läskig. Dels Curl Keeper, rätt dyr stylingprodukt men bra! När det torkat kramar man ur lockarna, sen känns det inte hårt alls. Men helst vill jag att det ska funka med bara balsam/inpackning.



Förresten, nu kanske du testat den själv? Har inte hängt med i allt på din blogg, du skriver så ofta (fast just nu är du väl på semester). Men nu har jag testat den där Franck Provost-inpackningen. Omdömet blev: nej inte för mig. http://hemkokeriet.wordpress.com/2011/07/10/franck-provost-expert-reparation-inpackning/

2011-07-11 @ 00:00:41
URL: http://hemkokeriet.wordpress.com
Postat av: Cherry

Vilken härlig blogg du har och vad mycket du kan om hår.



Jag har själv en blandning av skandinaviskt och afrikanskt hår och det är intresant att läsa dina tankar här.



Jag hade naturligt hår i många år men började sen relaxa, eller egentligen textlaxa håret och det har fungerat bra på mitt hår. När Brazilian blow out kom så började jag med det och det var det bästa tycker jag. Jag köper medlet från deras hemsida och fixar det hemma själv eller med hjälp av en kompis.



Jag kommer inte att göra en BC eftersom jag tyckte att det var så krävande att ha håret naturligt och det var så mycket produkter som behövdes för att det skulle gå att hantera. Nu behöver jag bara några droppar serum efter jag har tvättat och jag behöver inte tvätta det mer än varannan vecka.



Men jag kommer definitivt att följa din blogg för här finns mycket intressant att läsa. Brukar följa denna blogg för att få tips och ideer:



www.blackhair.com

2011-07-11 @ 00:25:19
Postat av: Cherry

Ps @kontact. Curls Apmlifier från Tigi är superbra leave in balsam. Det definerar lockar och gör dem spänstiga och mjuka. Dyrt men varar länge och luktar underbart :-)

2011-07-11 @ 18:28:48
Postat av: Anonym

Hej! Jag är helsvensk och har rakt hår men jag brukar ofta göra stora cornrows och sova i för att få lockigt hår (jag råkar bara vara naturbegåvning på flätor av någon konstig anledning). Jag ÄLSKAR alla sorters olika curly hair styles. Nu ska jag lock permanenta mitt hår (har gjort det tidigare) om någon vecka och jag vill verkligen ha riktigt små små små lockar! Och jag undrar om du har tips på produkter eller allmäna tips på hur jag kan framhäva/underhålla lockarna under tidens gång? Tror du att afroprodukter som framhäver och definerar lockar skulle funka? GRYM BLOGG förresten, sånna här bloggar borde det finnas mer av. KEEP IT UP! :)

2011-07-26 @ 14:04:55
Postat av: M

Så vackert hår du har! Har själv 3b/3c afrikanskt hår och försöker få ännu längre och friskare hår med alla dessa nyttiga oljor och metoder. Gillar din blogg, så kul att läsa en "natural hair"-blogg på svenska,läser annars en miljon amerikanska. Men som sagt, jag gillar dina tips och din blogg :)

2011-07-28 @ 22:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0