RFSU KLICK - Natural Glide

Har hört att många med lockigt hår använder glidmedel i håret så idag köpte jag RFSU Klick Natural Glide, dom har även en som heter Soft Glide som innehåller Aloe Vera men den verkade innehålla mer ingredienser (kanske mer konserveringsmedel) så jag skippade den. Glidmedel innehåller Glycerin och Propylene Glykol som är så kallade humectants, de återfuktar alltså håret. Av självklara anledningar innehåller glidmedel inga irriterande konserveringsmedel, parfymer eller färgämnen. Det som man kan applicera på sitt underliv borde vara ganska säkert att ha på håret, jag fick dock inte den där "WOW-känslan" som många talar om efter de använt glidmedel. Visst vart håret lite lättare att utreda men särskilt mjukt eller lent vart det faktist inte. Det vart faktist bara ganska torrt så jag var tvungen att applicera både shea butter och balsam för att göra det mjukt igen. Eller så är mitt hår helt enkelt så torrt att jag får använda det några veckor och se om något händer.



Love your curls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0