Protective hairstyle: Weave/ Wigs

Jag tror det här en av favorithårstilarna när man vill låta håret vila.. Det är dock viktigt att inte sy fast för mycket hår och att fördela tyngden jämt. Jag brukar alltid lämna baby- och nackhåren utanför eftersom det är för stor risk att de bryts av annars.. Wigs är nog ett bättre alternativ eftersom att håret då får 100 % vila i cornrows. När jag gör Weave lämnar jag en bena mitt på huvudet och den måste ju plattas, och det är inte det bästa för håret..

Eftersom jag inte är frisör har jag lite svårt att beskriva hur man gör en weave men Steg 1 är att kamma igenom håret ordentligt hemma, det skall vara nytvättat Steg 2 eftersom vårat hår ändå är ganska strävt gör det inget att ha lite olja i det innan, ananrs kan håret lätt brytas i de hårda flätorna Steg 3 Säg åt hon/han som gör det att INTE FLÄTA FÖR TIGHT, då är det inte längre en protective hairstyle utan skadar bara ditt hår Steg 4 Be henne fläta det i en "ormform" så blir det lättare för sig att ta ut flätorna sedan.. Jag brukar låta tjejen göra cornrowsen men sedan sy på håret själv, blir väldigt mycket billigare då (typ 300-400 kr) Steg 5 När du väl har weaven sov med en silkes scarf itne utsläppt hår, när du kammar håret håll emot vid hårbottnen så du inte drar på ditt eget hår, köp eller gör en egen spray-moisturized så du kan återfukta ditt hår under tiden!

När jag kommer hem så lägger jag upp några bilder på Weaves som jag haft :)

Här är en av mina weavs, denna var med lugg, gillad inte den speciellt mycket, hade mitt hår mycket såhär när jag rakpermanentade mig, skulle vara roligare att göra något helt annorlunda med en weave istället. Lixom passa på att testa någon färg man inte skulle villa ha på sitt riktiga hår


Love your curls!

Kommentarer
Postat av: _______afro

vilken frisör gjorde det håret med luggen på dig ????? skulle vilja ha det så

2011-11-03 @ 18:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0