My transitioning hair

Igår klippte jag mitt hår ca 4 cm, gjorde det hemma i badrummet. Vart så himla trött på de döda raka topparna att jag fick nog, så nu har jag bara cirka 5 cm rakpermanentat hår kvar. Men jag ska låta det växa innan jag klipper bort resten. Jag klipper mitt hår hemma själv i badrummet haha, jag skrattar varje gång jag tänker på vilken hjälplös frisör-adicct jag var förrut. Gick typ till frissan för att få håret kammat, nu gör jag allt själv, måste bara lära mig att göra cornrows helt perfekt. Om du klipper håret själv är det i alla fall väldigt viktigt att använda en vass sax, som du bara använder till håret!

Såhär såg mitt hår ut efter ett år (alltså ca 7 månader sen, de flesta raka topparna där bak hade då redan gått av, det är nog ganska oundvikligt när man transition så länge som jag gjort. Av det håret jag har uppsatt är nästan allt de raka håret kvar, de är mitt "starkaste" hår och har inte påverkats mycket alls av att jag transition



Love your curls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0