Hårtvätt

(UPPDATERING 26/10) Tvättade håret nyss med Franck Provost Expert Reparation och TRESemme Naturals + lite Coconut Oil vart det, även fast jag hatar lukten på FP-inpackningen, ska nog köpa RedKen Extreme igen..

Gjorde även en Protective Hairstyle eftersom att jag ska vara på landet en vecka, då behöver man inte vara snygg. Vart 10 flätor, gjorde dom på blött kammat hår med balsam i. Det tog faktist 45 min att kamma håret och göra dem!! Fattar inte att de tar så lång tid, iof blir håret himla slemmigt av balsamet så man får inget bra grepp, flätorna tar då typ dubbel så lång tid att göra. Brukar ha den här som sovfrisyr ibland när jag är ambitiös, har dåotroligt  fina lockar på morgonen, när du gör sådana här flätor var noga med att kamma håret ordentligt. Och, när du ska göra en fläta var noga med att du delar upp de tre sektionerna av hår du ska använda från rötterna!! Alltså att det är tydliga benor och alltså inte så att du gör flätan typ 1-2 cm från bottnen, rötterna kommer då att tova sig och då är allt bortkastat..

Flätorna vart ganska stora, det är lathet från min sida (american history x visas och hell no att jag missar den för perfekta flätor) men det är naturligtvis bättre att göra dem mindre, håret hålls då kammat och tovfritt mycket längre..

Som sagt, flätorna behöver inte vara fina, bara de är strukturerade.. Den här frisyren brukar jag ha när jag är sjuk eller när jag är på landet eller bara när jag vet att ingen kommer se mig på några dagar haha :)

Love your curls!
Trackback
RSS 2.0