Handduk

Det är viktigt att välja sin tvätthandduk med omsorg, vanliga handdukar är väldigt sträva och har en tendens att "rugga upp" hårets yttre fjällager, de gör även håret väldigt frissigt. De bör helt undvikas.. Sen om man gillar microfiberhanddukar (verkar vara favoriten på lockig.se) eller något annat är upp till var och en. Själv använder jag en gammal bommullsmorgonrock eller t-shirt haha, vet att bommull består av relativt löst sammansatta trådar som håret kan fastna i (det är när man jämför med typ silke, bomull är ändå 100 ggr bättre än vanlig handduk), men den här har funkat bra för mig, den är jätte mjukt och jag får inte riktigt samma feeling med något annat. Det kanske inte drar åt sig lika mycket fukt som en vanlig handduk men jag gillar inte att handdukstorka håret helt eftersom jag vill kamma det när det är ganska så soaked.. Vad ni än väljer så torka håret försiktigt, gnugga inte hårt det skadar håret mer än man tror!

Microfiber handduk, man har ofta sånna i städskrubben, så kolla där innan ni springer och köper. Hitatr ni inte där så kostar de bara runt 100-lappen

Tänk på att inte tvätta microfiber med sköljmedel, det försämrar uppsugningsförmågan!

Love your curls!


Kommentarer
Postat av: Cherry

Har hört att micro handukar inte är bra för att de drar ur alldeles för mycket fukt ut håret/huden. Använder de i alla fall för det är så smidigt att ta med till gymmet eftersom de tar så lite plats.

2011-07-11 @ 00:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0