Everyday Moisture Regimen

Jag återfuktar mitt hår 1 gång per dag, vissa gör det på morgonen och kvällen men jag vill inte over-moisture. Om man återfuktar håret för ofta kan man också lura sig själv att håret mår bättre än vad det egentligen gör, jag vill därför att håret så ofta som möjligt är i sitt naturliga tillstånd. Om man har håret utsläppt hela dagarna och kammar det torrt (vilket jag inte rekommenderar) så kan man behöva återfukta det oftare. Här är de kombinationer jag använder dagligen på mitt hår, alltså en av dem, beror lite på vädret, vad jag ska göra och vad jag vill ha för effekt;

Quenshed Curls Moisturizer 2nd Day Curl Refresher från Curls + Coconut Oil från Parachute eller KTC
Denna kombination tillför mer fukt till mitt hår än någon annan, om jag bara använder Quenshed Curls bli mitt hår lite torrt av allt vatten, men kombon gör underverk!

The Conditioner från Paul Mitchell + Coconut Oil
Ska testas imorgon!

Lite balsam i längderna, tex Garnier Respons balsam med Shea Butter + Coconut Oil
Det här med att lämna balsam i håret är jag inte ett fan av, håret blir mjukt som silke och helt otroligt lent.. i 20 min. Sen blir det ännu torrare än det var innan, det känns också "hårt" och fett, inte återfuktat. Detta funkar dock bra som detangler, håret blir lätt att reda ut (under de där 20 minutrarna haha)

Klick Glidmedel Natural Glide + lite Shea Butter
Tyckte inte att glidmedlet återfuktade mitt hår överhuvudtaget, fast när jag läser ingredienslistan så borde det verkligen gjort det. Tror jag måste ge det här en chans och använda det under några veckor, kanske blanda det med lite olivolja

Vatten + Coconut Oil
Har gjort detta någon gång när jag verkligen har velat aktivera mina lockar men inte tvätta hårer, man ska inte "vattna" håret varje dag men det kan hända att jag gör det på onsdagar (mitt emellan tvättar). Mitt hår svarar bra på detta, blir mjukt och oljan låser in lite av fukten i mitt hår. Efter jag har haft vatten kramar jag in oljan så jag itne förstör lockarna!

Shea Butter + Coconut Oil
Shea smöret gör håret otroligt mjukt, känner ändå att jag behöver oljan efter. Detta är en bra mjukgörande kombo, den utreder dock inte håret, det är alltså ingen detangler enligt mig.

Love your curls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0