Shingled hair

Jag älskar möjligheterna som kommer med afrohår, frisyrerna är oändliga! Och det finns säkert 1000 olika sätt att tvätta, kamma och styla håret, den senaste metoden jag upptäckt kallas the shingling method. Den ska inte förväxlas med det svenska begreppet att shingla håret vilket innebär att man rakar/ klipper håret kort i nacken om jag förstår det rätt. The Shingling method går ut på att man:

1. Wet hair
2. Shampoo hair and detangle.
3. Take section of hair and apply creamy conditioner from roots to tips while stretching hair to elongate.
4. Do this all over hair
5. Sit under dryer or diffuse with blow dryer. If you use a blow dryer also stretch hair at the same time.
6. Apply leave in conditioner and some gel.

(HÄR hittar ni The Shingling Method 101, lite bilder och så)

Det är framför allt Miss Jessies Shingled method som jag utgått ifrån, har även funnit massa andra tips och stylingmetoder på den hemsidan..

Love your curls and kinks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0