Om nya kategorin

Jag lade nyss till en kategori, kallar den Trial and error, haha jag är verkligen inget proffs på det här med afrohår, även fast jag lär mig mer och mer, och ibland failar jag riktigt ordentligt, som det jag nyligen berättade med plattningen. Man ska ha lite självdistans och kunna berätta om när saker går fel så.. here goes..

Hårmisstag jag begått under mina 22 år

  • Rakpermanentat håret, skyller dock detta på min mamma
  • Plattat håret för mycket, även fast jag till mitt försvar kan säga att då jag rakpermanentade håret plattade jag det 1-3 gånger i veckan och mitt hår verkade friskt och växte sig långt under brösten
  • Daglig användning av de där standardtoffsarna med metallbit på, de sliter otroligt mycket på håret.. Ska nog skriva nästa inlägg om det..
  • Fuskar ofta med användningen av silkesscarf om håret när jag sover, jag har ett silkesörngott men det glider jämt av kudden och ja, ibland (läs: oftast) är jag för lat för att sätta det på kudden igen
  • Det kan ibland gå upp till 2 veckor utan att jag kammar håret, resonerar så att håret får vila, men oftast handar det om att jag har för mycket annat att göra (läs: orkar inte göra det)
  • När jag var 16 år ville jag se ut som Beyonce och slingade håret, hemma, men H&M:s blondaste hårfärg.. Det vart orange
  • Första gången jag testade att använda papiljotter, trodde att jag också kunde använda sådana dära med typ kardborrestrån, så lämnade jag dem på huvudet några extra dagar för att jag trodde att lockarna på så vis skulle blir mer definierade.. det slutade med att håret tovade fast i papiljotterna och jag kunde knappt få bort dem, men tillslut efter många om och men fick jag av dem, tillsammans med hälften av mitt hår
  • Min första weave, jag vill se ut som Naomi Campbell med lugg, det såg hemskt ut allt hår var insytt på ett ganska slarvigt sett med tjocka flätor, så den weaven gjorde att mitt huvud såg ca 4 cm längre ut
  • Min första weave, jag var så exited och ville verkligen göra det just den dagen, men hon hade inget hår i rätt färg (jag ville ha mörkbrunt äkta hår) så jag gjorde halva huvudet med mörkbrunt plasthår och den andra halvan med rött hår, sedan försökte jag färga det röd håret brunt hemma.. kan tilLägga att det inte är lätt att färga hår som är PÅsytt, du vill ju färga rötterna men inte få Färg på ditt egna hår under.. KATASTROF!

Haha aja det får va nog for now, hoppas nu inte att ni bojkottar mina råd, men kom ihåg practise makes perfect

Love your curls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0