Hårtvätt

Tvättade håret nyss, efter ca 2 veckor med "platt" hår. Tycker det är lite läskigt, när jag haft mitt hår platt under en längre tid blir det inte fullt afro förrän typ 3 hårtvättar. Det har inte lika mycket volym och lika mycket lockar då.. tror det är ett tecken på att jag inte ska platta håret för jag gillar verkligen inte hur det är nu, visst är det stort men inte särskilt definierade lockar men ändå väldigt "ihopkrympt".. skumt.

Hann ta en snabb bild, dålig kvalite men jag hade inte tiden att leta fram kameran så det blev webcam haha. Här är det helt ofixat bara tvättat och kammat med balsam i. Använde Organics Hair Mayonnaise inpackning idag och TRESemme Naturals balsamet



Love your kinks and curls!

Kommentarer
Postat av: G

vilken "moisterizer" använder du?

2011-08-27 @ 22:42:16
Postat av: Admin

inpackningen och balsamet tillför mitt hår så pass mycket fukt att jag oftast kan skippa leave-in (förutom balsamet då som jag lämnar kvar i håret)och bara låsa in fukten med lite olivolja, brukar inte behöva använda leave-in förrän dag 2 eller 3 då blir det oftast curls 2nd day curl refresher eller lite balsam + shea butter

2011-08-28 @ 00:43:35
URL: http://loveyorcurls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0